Servicenavet
Servicenavet är en knutpunkt för leverantörer, serviceföretag, kunder och slutkunder.
Leverantörer, tillverkare, callcenters m.fl. kan här skicka felanmälningar till över 550 serviceföretag runt om i landet. Från företag som kör SnapDragon kan man även få ögonblickliga statusuppdateringar av kundkontakt, inbokning, materialbeställning, utfört arbete och slutförtdatum m.m. och man kan själva sammanställa samtliga felanmälningar eller låta t.ex. en slutkund logga in för att se statusen på sin egen felanmälan.
Serviceföretag som kör SnapDragon kan hämta in felanmälningarna rakt in i programmet. För olika kunder så som fastighetsbolag, sjukhus, callcenters m.m. samt slutkunder kan man även aktivera att felanmälningarna uppdateras automatiskt i servicenavet, och att olika typer av notifieringar skickas ut m.m, när man arbetar med dem i programmet. Kunderna kan få en egen inloggning för att se samtliga av sina arbeten, och om man så önskar direkt på sin egen webbplats.
En slutkund kan förstås också skicka felanmälan till valfritt serviceföretag i landet och om mottagaren så önskar så kan slutkunden sedan knappa in sitt webbnummer för att se statusen på det aktuella ärendet.